blog-bg-1

blog. nowości. artykuły.

Integracja e-commerce. 3 główne przewagi TaskCentre®

Integracja e-commerce, tytułem wstępu.

Handel elektroniczny w Polsce jest w tym momencie jedną z wiodących branż, pod względem dynamiki rozwoju.

Geometrycznie przyrasta liczba firm, która chce istnieć w przestrzeni wirtualnej i czerpać z tej obecności zyski.

Dzisiaj to już nie szybkość otwarcia się na Klientów w internecie decyduje o ich przyroście, ale tak ważne elementy, jak właściwe dopasowanie oferty i dotarcie z nią do grupy docelowej, rzetelne informowanie Klientów o ofercie sprzedaży, wiarygodne dane oraz szybkość, z naciskiem na jakość, obsługi Klientów.
Istnieje na rynku szereg narzędzi, które pozwalają na właściwą prezentację oferty, dotarcie z nią do właściwych Klientów oraz śledzenie ich preferencji zakupowych. Na pewno moi koledzy z branży e-commerce, mogą podpowiedzieć i wdrożyć, w wyżej wymienionym zakresie, wspaniałe rozwiązania.

My zajmujemy się mniej spektakularnym wizualnie zagadnieniem, ale równie, o ile nie więcej, przynoszącym bezpośrednie korzyści firmą = integracja e-commerce.

Integracja e-commerce, kiedy jej potrzebuję

Najczęściej nie pojawiającym się pytaniem, w procesie uruchomienia sprzedaży online, jest to, kiedy należy wdrożyć automatyczną integrację między platformą e-sprzedaży, a posiadanym systemem sprzedażowo- magazynowym.

W momencie, gdy startujesz z biznesem w sieci, warto zainwestować jak najwięcej przeznaczonych środków w prezentację e-półki, wygląd towarów, pełne opisy, mechanizmy przyciągnięcia Klienta do zakupu w Twoim e-sklepie.

Za każdym razem, mówimy Klientowi, który pyta o integrację, a rozpoczyna sprzedaż w sieci, „NIE”. I nie jest to „strzał w kolano”.

Integracja e-commerce, kiedy jest ten właściwy moment

To trudne pytanie. Mógłbym na nie odpowiedzieć następująco: jeżeli Twoja e-sprzedaż zaczyna dynamicznie się rozwijać, rośnie dzienna liczba zamówień, jest taki moment, kiedy zasoby które posiadasz nie wystarczą. I masz kilka możliwości, zwiększać zatrudnienie, zakupić synchronizatory danych, wyoutsourcować magazyn.

Albo skontaktować się ze mną i poznać możliwości automatyzacji Twoich procesów biznesowych.

Ale nim to nastąpi, poznaj kilka momentów, które były kluczowe dla naszych Klientów, w podjęciu decyzji o wprowadzeniu automatyzacji procesów biznesowych w ich firmach.

Dynamiczny wzrost e-sprzedaży

Moment, gdy zwiększa się dzienna liczba zamówień jest wspaniały.

Jak zaczyna przekraczać 50 zamówień dziennie mogą pojawić się bariery, o których nie miałeś pojęcia lub o nich intuicyjnie wiesz, ale jeszcze ich nie nazwałeś.

Rośnie liczba zamówień, zatem musisz mieć możliwość skompletowania i wysłania ich na czas. Rośnie liczba osób w dziale obsługi Klienta i na magazynie, ważne aby dobrze zarządzić ich czasem. Pojawiają się błędy w danych Klienta, adresach wysyłki. Masz coraz więcej towaru, pojawiają się braki, co dodatkowo utrudnia dostawę do Klienta na czas.

Nadal rośnie liczba zamówień. Zwiększasz asortyment, wprowadzasz ofertę Twojego Partnera, dodatkowo trzeba wprowadzić nowe towary i aktualizować na bieżąco ceny i ilości, aby nie było „wtopy”. Jeżeli zwiększysz asortyment na swoim magazynie, niektóre towary zaczynają leżakować przez dodatkowy czas na półkach.

Zwiększanie zasobów (ludzkich)

Jestem całym sercem za tym, aby zanikło bezrobocie. Jednak zwiększanie zatrudnienia, w momencie gdy rośnie e-sprzedaż, nie jest wcale słusznym i jedynym rozwiązaniem. I nie chodzi tylko o koszty pracowników. Te koszty są znacznie większe.

Jeżeli zwiększasz zatrudnienie w związku z rosnącą liczbą zamówień do obsługi, to czasami ten koszt należy przemnożyć x2. Dlaczego? Jeżeli masz 100 zamówień dziennie i wprowadzają je np. 3 osoby, to weź pod uwagę, że: z e-sklepu wprowadzają do systemu sprzedaży, a potem do systemu operatora wysyłek. Musimy ująć też zamówienia niepoprawnie uzupełnione przez Klienta lub braki, które trzeba z Klientem wyjaśnić. Należałoby wspomnieć o błędach, które ludzie mogą popełnić przepisując n-te zamówienie, np. błędne dane wysyłki to podwójny koszt logistyczny, a czasami również i strata towaru.

A gdyby, zamówienia wpływały same, za pomocą TaskCentre®, z e-sklepu do Twojego systemu sprzedażowo- magazynowego lub systemu ERP? A TaskCentre® informowałby wyznaczone osoby, tyko o tych zamówieniach, które wymagają uzupełnienia lub kontaktu z Klientem? A może jak to w przypadku jednego z naszych Klientów, TaskCentre® wysyłałby do skutku formularz z danymi do uzupełnienia przez Klienta, bez angażowania Twoich pracowników?

Myślę, że sam jesteś już w stanie policzyć ile na takim rozwiązaniu zarobiłeś.

Integracja e-commerce, 3 główne przewagi TaskCentre®

#1. Niskie koszty wejścia i utrzymania integracji

Jeżeli Twoja e-sprzedaż generuje ponad 50 zamówień dziennie, to potrafisz dobrze policzyć jaka będzie proporcja kosztów do korzyści z wdrożenia TaskCentre®. To przede wszystkim, mniejsze koszty zasobów, wynikające z wielokrotnego wprowadzania danych oraz eliminacja błędów z tego wynikających.

W TaskCentre® nasi konsultanci lub działy IT Klienta, projektują graficznie przepływ danych między platformami e-sprzedaży a ERP. Korzystają z ponad 50 gotowych narzędzi informatycznych, które wymagają konfiguracji myszką i połączenia metodą przeciągnij-i-upuść. Przyznasz, że w odróżnieniu od programowania, brzmi to obiecująco. Jeżeli coś nie zadziała, to identyfikacja błędu przebiega znacznie szybciej niż szukanie w kodzie przez nie-autora programu.

Dodatkowo dostępne aktualizacje platformy TaskCentre®, narzędzi oraz bibliotek powiązanych z systemem operacyjnym, gwarantują utrzymanie aktualności systemu oraz utrzymanie go w ruchu.

#2 Skuteczna skalowalność systemu

Niezależnie czy chcesz mieć możliwość zwielokrotniania konfiguracji systemu TaskCentre® na kolejne (dodatkowe, nowe) źródła zamówień lub przyrost liczby zamówień z aktualnych miejsc e-sprzedaży, masz możliwość dowolnego rozszerzania systemu na kolejne działy Twojej firmy.

Chcesz coś zmienić, dodać, rozwinąć. Graficzne środowisko konfigurowania Tasków (procesów), zagwarantuje Ci szybką i skuteczną dostawę wymaganej funkcjonalności.

W Polsce działa nasz Klient, który ma ponad 1 100 Tasków.

#3 Twoje bezpieczeństwo

TaskCentre® zapewnia bezpieczeństwo je na wielu poziomach. Wymienię kilka z nich:

  • bezpieczeństwo danych: system jest „rurą” przekazującą dane z jednego miejsca w drugie. Zatem odbiera dane i je dostarcza. Jeżeli dane nie dotrą do miejsca docelowego, można pobrać je i przekazać jeszcze raz.
  • bezpieczeństwo mechanizmu wymiany danych: TaskCentre® posiada własną bazę danych, parametryzację niskopoziomową ustawień Tasków w store systemu oraz możliwość szyfrowania przekazywanych danych.
  • bezpieczeństwo zmian i modyfikacji: usługi maintenance dostarczają aktualizacje systemu, patche, oraz aktualizacje bibliotek dopasowane do aktualizacji systemów operacyjnych.
  • utrzymanie systemu w ruchu: wbudowane mechanizmy replikacji bazy / systemu, łatwy import / eksport Tasków, funkcji, konfiguracji narzędzi gwarantują szybkie odtworzenie środowiska lub przeniesienie (dystrybucję) funkcjonalności.

By | 2017-08-03T15:57:58+00:00 Grudzień 1st, 2015|Integracja e-commerce|0 Comments

About the Author: